Basgarderoben

 
Efter att ha snackat kläder med min bästa vän och shoppat födelsedagskappa till min mamma har jag blivit sugen på att gå igenom min egen garderob igen. Tanken är att allt som inte används ska bort och en lista på vad jag behöver ska skrivas! Här är tips på en basgarderob om det är någon mer som vill ha klädinspiration:

Ytterplagg
- En snygg vårjacka i klassisk modell, en varm dunjacka och en beige eller svart kappa. Då har du så att du kan matcha varje outfit och tillfälle året runt!

Överdelar
- Ett svart och ett vitt linne. Perfekt att ha under koftan, skjortan eller tröjan.
- En snygg skjorta/blus i vitt.
- En varm, skön och snygg koftai bra material att ha till t.ex. jeans & t-shirt eller som kappa på våren och hösten.

Nederdelar
- Välsittande jeans. Vad trivs du bäst i - skinny, bootcut, raka ben?
- En svart klänning alternativt en svart pennkjol alternativt svarta finbyxor - räddare i nöden som fungerar vid alla tillfällen!

Skor
- Ett par ankelboots med lagom hög klack så du orkar ha dem både till vardags och fest.
- Ett par pumps med spetsig tå i svart eller beige för fest.

Väskor
- En ganska rymlig vardagsväska i tote-modell att bära på armen.
- En mindre axelremsväska för fest.

Accessoarer
- Smycken är perfekt om du vill variera en inte så stor garderob. Blanda gärna dyrt + billigt!
- Ett snyggt bälte är en bra investering som kan vara värt att lägga lite mer pengar på.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0